24.02.2010|מסמכים אחרים|תכתובת עקרונית
קשיים, כשלים וליקויים בטיפול בפניות המוקד להגנת הפרט
מכתב המוקד להגנת הפרט לראש המנהל האזרחי בדבר ליקויים חמורים בטיפולו בפניות המוקד אליו. במכתב קובל המוקד על כך שעשרות רבות של פניות פרטניות ששלח למנהל האזרחי, ובניהם פניות של משפחות מן השטחים הכבושים לבקר את יקיריהם הכלואים בישראל, לא זוכות לכל מענה מצידה של קצינת פניות הציבור במנהל האזרחי, שאמונה על הנושא. בעקבות אי המענה הממושך לפניות, נאלץ המוקד להגיש רק לאחרונה שבע-עשרה עתירות. בהתנהלות זו מקשה הרשות השלטונית על פעילותם של ארגוני זכויות אדם. המוקד דורש שיינתן לבעיה מענה הולם רציני ומהיר כך שפניות המופנות למינהל האזרחי יטופלו כיאות.