המוקד להגנת הפרט - מדיניות חדשה של גורמי הביטחון הישראליים בשטחים: בקשות בערבית לא יטופלו
חזרה לעמוד הקודם
12.12.2010

מדיניות חדשה של גורמי הביטחון הישראליים בשטחים: בקשות בערבית לא יטופלו

ביום 2.12.2010 התקבל במוקד להגנת הפרט מכתב מלשכתו של ראש המינהל האזרחי בגדה, לפיו על פי מדיניות חדשה של גורמי הביטחון בשטחים הכבושים, נדרשים פלסטינים להגיש בקשותיהם בשפה העברית בלבד, שאם לא כן, פניותיהם לא תטופלנה. המדובר בתשובה לפנייה מטעם המוקד, בעניין סירוב המינהל האזרחי לטפל בבקשתה של פלסטינית לצאת לחו"ל. בתשובת המינהל האזרחי נמסר כי אותה גברת "התבקשה למלא את טופס הבקשה בשפה העברית, כחלק ממדיניות גורמי הביטחון." עוד נמסר "בנוגע לאפשרות הטכנית של הגשת הבקשה בעברית" – למען יהיה ברור שאין מדובר כביכול בהתעמרות לשמה – כי "במתחם קבלת הקהל של המת"ק פועל משרד כתבנות פלסטיני המספק שירות כתבנות לתושבים."
 
ה"שירות" אליו מתייחס מש"ק פניות הציבור במינהל האזרחי, החתום על המכתב השערורייתי, הוא יוזמה פרטית של כתבנים פלסטינים, בעליהן של מכונת כתיבה, היושבים מחוץ למשרדי הקישור ומציעים את שירותיהם במילוי הטפסים, תמורת תשלום. העלות הכספית של השירות הזה נשכחה באותה תשובה.

במכתב מיום 12.12.2010 שנשלח אל ראש המינהל האזרחי, כותב פרקליט המוקד כי דרישה זו להעברת בקשות בעברית אינה חוקית וכי אם לא תבוטל, ישקול המוקד פנייה לערכאות.